Bakoš Bistro

Košický gastro poklad

Košice jasne žiaria historickými pamiatkami, kultúrou a gastronómiou. Vychádzajúcou hviezdou miestnej gastroscény je nepochybne Bakoš bistro, ktoré láka na poctivé varenie plné chutí.

Choďte za nosom a nájdete genius loci

Fabrika 48 je výnimočné miesto v priestoroch historickej továrne na kávu Franck z 19. storočia. Zrekonštruované priestory skladu poskytujú zázemie pre coworking, výstavy, kancelárie a dobré jedlo. Práve o to sa stará Bakoš bistro.

“Šli sme do toho s myšlienkou, že otvárame predný priestor s kaviarenskou časťou. V pláne bolo variť 4 jedlá denne, z mesiaca na mesiac nám však narástla klientela, miesta bolo málo. S Fabrikou 48 sme sa dohodli, že sa rozšírime. Pribudla ďalšia miestnosť, vznikol priestor aj na večierky a namiesto 4 jedál ich máme až 11,” vysvetľuje Martina Zagorová, manažérka tohto výnimočného podniku.

Inšpirácia z druhého konca sveta

Každá reštaurácia potrebuje špecifikum, ktoré osloví miestnych. Keď sa črtali plány na prevádzku, smerovali k špecialite z Havaja. “Jeden z vlastníkov reštaurácie pracoval v Austrálii a fascinovala ho exotická kuchyňa. Rok a pol dozadu v Košiciach nič také ako poké bar neexistovalo, chceli sme sa do toho pustiť. Okolnosti sa však rýchlo zmenili, prišiel nám pod ruky tento priestor a rozhodli sme sa zmeniť koncept,” pokračuje Martina.

Nemáte cestu do Košíc? Prehodnoťte to

Ak je majestátne historické centrum slabým argumentom pre návštevu Košíc, pridajte si na zoznam Bakoš bistro. Nielenže sa výborne najete, ale (znovu)objavíte klasiku, ktorá sa len tak nevidí. Reštaurácia totiž vsádza nielen na moderné trendy, ale pátra po chutiach detstva.

“Ľudia sa k nám vracajú kvôli nášmu konceptu “Trochu inak od Bakoša”, kde skúšame tradičné receptúry. Stalo sa napríklad, že čašník mal kôprovku s knedľou od babičky a šéfkuchára povzbudil k tomu, aby ju pripravil na svoj spôsob a pozdvihol to na inú úroveň. Vzniká tak neokukaný koncept kvalitného jedla.”

Ponuka, ktorá vás počúva

Komunikácia je v reštaurácii dôležitá hlavne na úrovni hosť/obsluha a obsluha/kuchyňa. U Bakoša k tomu pridávajú premostenie od hosťa do kuchyne. Nielenže môžete kuchárom doslova nazerať pod ruky vďaka priehľadnej stene, váš názor si vezmú k srdcu. Martina Zagorová približuje vznik menu: “Stáva sa, že zákazník povie “Dal by som si niečo sladké.” alebo “Naposledy som tu mal segedín, bude ešte niekedy?”. Prečo to teda nezaradiť do ponuky znovu?”

Funkcia Vzdialená správa umožňuje nazerať na dáta predaja v reálnom čase odkiaľkoľvek a kdekoľvek. “Pri prihlasovaní do Vzdialenej správy sa mi, prehľadne zobrazia všetky prevádzky a zvolím si, ktorú prevádzku chcem vidieť. Je to pekne rozdelené, žiaden priestor na omyly. Na základe predajnosti môžeme jednoducho vyhodnotiť, či bolo jedlo skutočne často objednávané a či sa ho oplatí zaradiť do ponuky opäť,” približuje Martina. “Reporty sledujeme či už priamo v pokladni na prevádzke, alebo aj z domu. Cez telefón sa prihlásim do adminu a vidím pohyby či grafické porovnanie s predošlým týždňom.”

Reštauračný chameleón

Kto navštívi Bakoš bistro ráno, odnesie si iný zážitok než z obeda či večernej návštevy. Zároveň uvidí 3 rôzne druhy menu. My sme bistro navštívili práve na obed, kedy priestor zalievalo krásne zimné slnko a vo vnútri hriala príjmená atmosféra.

Martina priblížuje chod bežného dňa: “Večer má podnik iný nádych, je tu prítmie, sviečky, púšťame inú hudbu a máme iné menu. Predjedlá, tapas, hlavne jedlá typu steak, domáca semolinová pasta.” Ponuka sa mení každý týždeň. 

“Každý pondelok sa hrám s receptúrami. Teraz máme 10 jedál, ale niektoré ponúkame aj na 2 či 3 spôsoby. Také rizoto si môžete dať samostatne alebo aj s krevetami alebo s kačacími prsiami. Každý týždeň to v Dotykačke mením, aby sme si dobre nastavili odťažovanie a získali prehľad o zásobách. Mne to zaberie asi hodinku, potom z toho profitujeme celý týždeň.”

Dobrá pokladnica je ako soľ nad zlato

“Keď sme v auguste 2021 otvárali, mali sme iný pokladničný systém. Často však padal a bol nespoľahlivý. Kuchári napríklad nevideli poznámky. Tu sa dá rýchlo nastaviť veľkosť písma na bonoch, takže šetríme čas obsluhe tým, že nemusí vysvetľovať špeciálne požiadavky našich hostí. Tí dostanú presne to, čo si objednali,” hovorí Martina. “Ak sa aj niekto pri zadávaní objednávky pomýli, jednoducho to vymaže. To je výborné, lebo v starom systéme bola položka nahodená a už sa to nedalo zmeniť. Behali sme do kuchyne a hovorili kuchárom, čo sa musí zmeniť,” dopĺňa Martina.

“S Dotykačkou môžeme využívať kopec možností, ktoré nám uľahčujú prácu. Vyhovuje nám aj to, že účet vystavíme na 3 kliknutia a rozdelenie platieb, ktoré stále využívame, je veľmi jednoduché. Platby s terminálom Dotypay sú veľmi rýchle. Spokojná je tak obsluha aj hostia. Najhlavnejšie však je, aby systém pri plnej prevádzke nemrzol,” uzatvára šikovná manažérka.

Posvieťme si na budúcnosť

Poznáte ten príjemný pocit, keď sa v blízkosti domova či práce otvorí dobrý podnik? Bakoš bistro rozširuje svoje portfólium a posúva sa aj mimo Južnú triedu. “Najčerstvejšia novinka je Platz Kantína v košickom bizniscentre. Chceme sa naďalej rozširovať, aby sa ľudia mohli najesť aj inde. Okrem toho sme otvorení cateringu. Obsluhovali sme plesy, koncerty a predstavenia, napríklad aj pre košickú filharmóniu. Vo všetkých našich projektoch používame Dotykačku. Prináša to skvelý prehľad pre bar a sklady.”

Zbavte sa problémov vo vašej prevádzke

Zanechajte kontakt a využite výhody Dotykačky aj vy