5 krokov, ktoré vám pomôžu k skvelému menu

Menu je vizitkou každého podniku, a preto je dôležité, aby bolo tvorené s rovnakou láskou ako vaše produkty. Predsa len, je to jedna z prvých vecí, ktoré na zákazníka po príchode do podniku robia dojem.

Vzhľad a materiál by mal ladiť s konceptom podniku

Inšpirujte sa tým, čo sami tvoríte. Je váš podnik odrazom prírody? Zvoľte drevené dosky, ktoré vydržia mnoho rokov. Fungujete na princípe týždenného menu? Namiesto plastových euroobalov môžete použiť dosky s klipom, do ktorých každý týždeň vložíte novú ponuku.

Dôležité je nezabudnúť na ducha podniku, zviditeľniť svoje logo a vizáž prispôsobiť celkovému konceptu a farbám. Kde brať inšpiráciu? Skúste napríklad Pinterest. Do vyhľadávača zadajte „restaurant menu ideas“.

Skúste niečo nové a kráčajte s dobou

Obrovská výhoda QR kódov na stoloch je, že akékoľvek zmeny sa ukážu okamžite. Vypredané položky nemusíte neesteticky škrtať a vyhnete sa aj sklamaniu zákazníkov, pri oznamovaní, že ich obľúbené jedlo už došlo. Ušetrite si prácu a vyskúšajte Bezkontakné menu od Dotykačky.

Nepodceňujte grafickú stránku menu

V dnešnej dobe je hromada možností, vďaka ktorým môže byť menu niečo viac ako vytlačený súbor z Wordu. Stačí rozhodiť siete okolo seba, niekto určite pozná začínajúceho grafika, ktorý si rád privyrobí. A ak máte pre grafiku sami trochu citu, hravo si poradíte v bezplatnom online programe Canva. Potom už stačí hotové menu zadať najbližšej tlačiarni a máte hotovo.

Čas od času prejdite spoločne so svojimi zamestnancami ponuku

Nie je menu príliš dlhé a dávajú jeho položky zmysel? Zákazníci sa pri prechádzaní príliš dlhého a obsiahleho menu cítia nerozhodne a nervózne. Viac hláv viac vie, preto si privolajte na pomoc svojich kolegov. Spoločne môžete vždy prísť na nejaké vylepšenie, zmenu alebo výmenu položiek.

Načúvajte svojim zákazníkom

Nebojte sa a z nasu na čas sa opýtajte zákazníkov na to, či sú s ponukou a vizážou menu spokojní. Získate cennú spätnú väzbu, ktorú je možné ihneď aplikovať. Kde sa pýtať? Napríklad pomocou ankety v stories na Instagrame. Otázku môžete položiť aj prostredníctvom klasického príspevku na Facebooku alebo priamou otázkou personálu.