Ako môžete zvýšiť ziskovosť vášho podnikania
Kto by nechcel mať úspešnú firmu, ktorá zarába? Pre rozkvitajúci biznis je výhodné vedieť, ktorý tovar ide na dračku a čo, naopak, s pokojným srdcom zo skladu vyškrtnúť. Dá sa porovnať, ktorá smena v reštaurácii je predajne úspešnejšia? Za všetkým stoja správne nastavené reporty, ktoré zaistia dokonalý prehľad nad vaším podnikaním, pomôžu zvýšiť jeho ziskovosť a ušetria veľa času a nervov.
Naučte sa pracovať s číslami efektívne
Dotykačka má detailne prepracované dátové zostavy (reporty), ktoré vám odpovedia na všetky vyššie uvedené otázky. Vo Vzdialenej správe si ľahko zostavíte jednoduchú tabuľku podľa vami zadaných kritérií (obdobie, sadzba DPH, konkrétna pobočka/pokladňa/zamestnanec, produkt, platobná metóda atď.) a ihneď vidíte, čo vás zaujíma. Jednotlivé stĺpce si môžete ľubovoľne upravovať, meniť ich poradie, pridávať nové hodnoty a pod. Všetko je variabilné a užívateľsky prívetivé, aby sa vám so získanými údajmi dobre pracovalo.
Podobných zostáv môžete mať hneď niekoľko presne podľa toho, čo práve potrebujete sledovať. Každú z nich si pomenujete a ľahko uložíte ako šablónu do budúcna, bez nutnosti opätovnej konfigurácie. Samozrejmosťou je aj export v Exceli alebo vo formátoch .csv a .pdf., čo ocenia napríklad aj vaši účtovníci. Takto môžete priebežne kontrolovať všetky faktory, ktoré ovplyvňujú ziskovosť vášho podnikania a správne nastaviť systém objednávok, cenovú politiku alebo vyťaženie jednotlivých smien. Poďme si to ukázať na konkrétnych príkladoch.
Ako si viesť prehľad tržieb a dostať z toho maximum
To, čo každého podnikateľa zaujíma najviac, sú, pochopiteľne, tržby. Dotykačka umožňuje ich filtrovanie nielen podľa zadaného dátumu, ale aj podľa konkrétnych produktov a kategórií. Môžete tak veľmi ľahko zistiť, aký tovar sa predáva dobre a ktorý by bolo vhodné podporiť napr. zľavovou akciou. Na tieto účely môže skvele poslúžiť funkcia Happy hours, kedy vám v určenej hodine pokladňa automaticky sama zlacní konkrétny tovar podľa vášho nastavenia.
Ak vás zaujíma, ktorý zamestnanec, príp. ktorá smena je predajne úspešnejšia, môžete si nastaviť filtrovanie tržieb podľa jednotlivých predajcov. Ľahko tak nastavíte lepší systém odmeňovania a zvýšite motiváciu zamestnancov. A túto zostavu využijete aj v prípade, keď na jednej pokladni pracuje viac užívateľov, každý pod svojim vlastným IČO, typicky napr. v kaderníctve.
Pre podnikateľov s viacerými pokladňami v rámci jedného prevádzky ponúka Dotykačka filtrovanie tržieb podľa jednotlivých pokladníc.
Nočná mora menom kontrolné hlásenie
Kontrolné hlásenie slúži ako nástroj na odhaľovanie daňových podvodov a efektívnejší výber dane. Obsah kontrolného hlásenia vychádza zo vzorového formulára, ktorého vyplnenie je pre mnoho živnostníkov nočnou morou. Pokyny na vyplnenie sú dvadsaťstránkový román a niektorí odborníci sa zhodujú na tom, že kontrolné hlásenie zaťažuje malých a stredných podnikateľov ďalšou byrokraciou.
S Dotykačkou získate všetky podklady pre kontrolné hlásenie na pár kliknutí. Predajná zostava filtruje tržby a počet vystavených dokladov za vámi vybrané časové obdobie, podľa sadzby DPH aj podľa platebnej metódy.
Vzdialená správa ponúka nespočet možností, ako dostať maximum dôležitých dát, s ktorými môžete následne pracovať. Aby sme vám, našim zákazníkom, pomohli podnikať ešte efektívnejšie, pripravujeme pre vás počas leta a na jeseň školenia zadarmo. Ukážeme vám podrobne jednotlivé zostavy a zodpovieme otázky, ktoré vás najviac zaujímajú. Sledujte nás a prihláste sa včas.