Ako sa odlíšiť od konkurencie a mať úspešný podnik

Kto by nechcel mať reštauráciu alebo obchod plný spokojných zákazníkov? Poradíme vám niekoľko užitočných tipov, ktoré vám pomôžu získať konkurenčnú výhodu a urobia z vašej prevádzky atraktívny podnik.

Budujte dobré vzťahy

Snažte orientovať skôr na budovanie priateľského vzťahu so svojimi zákazníkmi, než na samotný predaj. Dajte im pocit výnimočnosti a ponúknite vždy niečo naviac. Môže to byť káva zadarmo alebo malá pozornosť na nákup. Čokoľvek, čím im dáte najavo, že sú pre vás dôležití. Nepredávajte obed, ale pôžitok z lahodného jedla. Zákazník sa k vám skôr vráti kvôli príjemnej atmosfére a usmievavému personálu než kvôli tomu, že máte obedové menu lacnejšie ako vaša konkurencia.

Buďte online

Doba ide neustále dopredu a moderné technológie hýbu svetom. Pandémia koronavírusu toho veľa urýchlila a zákazníci si zvykli na to, že riešia veci online. E-shopy a rozvážkové služby preto zaznamenali obrovský boom. A nie je sa čomu diviť. Ide o rýchly, pohodlný a bezpečný spôsob objednávky, ktorú si navyše môže zákazník nechať doručiť nielen domov, ale napríklad aj do kancelárie. Pokiaľ to povaha vášho podnikania dovoľuje, zvážte prepojenie s objednávkovým systémom alebo e-shopom a buďte svojim zákazníkom o krok bližšie.

Využite potenciál sociálnych sietí

Sociálne siete ponúkajú široké možnosti využitia. Umožnia vám rýchlu a pružnú komunikáciu so zákazníkmi. Môžete zdieľať novinky z vášho sortimentu, aktuálne zľavové akcie, referencie spokojných zákazníkov alebo dôležité upozornenia, ako napr. zmenu otváracej doby, otvorenie novej pobočky a pod. A nebojte sa ukázať aj niečo zo zákulisia. Ľudia si chodia na siete oddýchnuť a pobaviť sa, preto by obsah mal byť stručný, ale zaujímavý a vtipný. Pokiaľ sa chcete o sociálnych sieťach dozvedieť viac, pozrite sa na záznam školenia Ako začať na sociálnych sieťach.

Odmeňujte za vernosť

Najlepší zákazník je ten, ktorý sa k vám vráti a ešte vás odporúča ostatným. Ako to docieliť? Vernostným programom. Zbieranie bodov, ktoré je možné vymeniť za atraktívne ceny alebo zľavu na poskytované služby, motivuje zákazníkov k opakovaným nákupom. Zákaznícke účty navyše slúžia ako skvelý nástroj pre cielené oslovenie vami vybranej skupiny na základe jej nákupnej histórie a spotrebiteľských preferencií.

Používajte zľavy rozumne

Zľavy sú odjakživa jedným z marketingových ťahov, ako prilákať zákazníkov. Pracujte s nimi ale opatrne. Skôr než plošné zľavy na všetko sa oplatí používať napr. tzv. Happy Hours, ktoré vám pomôžu vykryť nie príliš frekventované nákupné časy. S tým jednoducho pomôže Dotykačka! Zákazníci ocenia aj množstevné zľavy alebo percentuálnu zľavu na celý nákup. Zľava na konkrétny tovar alebo službu vás zase odlíši od konkurencie v okolí.