Návod na vyšší obrat a lepší zákaznícky zážitok pre reštaurácie

5. 5. 2023

Čo súčasní zákazníci očakávajú od reštaurácie? Nie je to len dobré jedlo, ale aj zážitok. Hľadajú originalitu a niečo navyše. Zlepšením ponuky aj servisu prispejete k ich spokojnosti a zvýšite pravdepodobnosť, že sa k vám budú radi vracať.

Prípravu na letnú sezónu nepodceňujte. V takom vysoko konkurenčnom prostredí, akým je gastro, je veľmi dôležité zákazníkov najprv získať, ale hlavne si ich udržať. A na to už „len“ dobré jedlo a pitie nestačí. Príjemné prostredie, atraktívna ponuka, plynulá obsluha a predovšetkým originálny koncept, ktorý poskytne niečo navyše, sú kľúčom k tomu, aby ste pozdvihli zákaznícky zážitok. Ten sa totiž premietne aj do výšky sprepitného.

Osvojte si týchto 7 tipov, na čo sa pred sezónou zamerať a ako z toho profitovať.

1. Osviežte menu: Pridajte sezónne špeciality, ktoré oslovia zákazníkov. Doplňte do ponuky osviežujúce nápoje, ľahké šaláty, ryby a grilované jedlá.

2. Zlepšite prostredie: Ak máte vonkajšie posedenie, skontrolujte jeho stav a pripravte ho na sezónu. Skúste vylepšiť pohodlie zákazníkov a vytvoriť príjemnú atmosféru, napríklad pridaním kvetov alebo ozdôb.

3. Vyskúšajte obsluhu: Uistite sa, že váš personál má dostatočné znalosti o vašej ponuke a vie odpovedať na otázky zákazníkov. Zlepšenie komunikácie a zákazníckeho servisu prinesie vyššiu spokojnosť hostí.

4. Zrýchlite personál: Sezóna prináša vyššiu návštevnosť. Zrýchlite obsluhu vďaka moderným technológiám. Mobilný čašník umožní odbaviť viac zákazníkov v rovnakom čase a ušetrí vášmu personálu desiatky krokov denne.

5. Nakupujte rozumne: Pripravte sa na zvýšený počet objednávok tým, že nakúpite dostatočné množstvo zásob. Pokiaľ ponúkate sezónne špeciality, uistite sa, že máte dostatok surovín na ich prípravu. S týmto vám pomôže skladové hospodárstvo vo vašom pokladničnom systéme. Dotykačka o tom niečo vie.

6. Buďte viditeľní: Využite sociálne médiá a newsletter na propagáciu vášho menu a špeciálnych akcií. Uvažujte o zaradení akcií ako zľavy na určité jedlá alebo happy hour – môžu prilákať viac zákazníkov. Zvážte tiež možnosť vernostného programu pre vašich stálych hostí.

7. Počúvajte zákazníkov: Získajte spätnú väzbu od hostí. Tá slúži ako hodnotenie vašej práce a pomôže vám ľahko identifikovať oblasti, ktoré ešte potrebujú trochu vyladiť.