Lucas Grill
Tentokrát sa známy šéfkuchár Martin Novák vydal do malej obce Hriadky na východe Slovenska, aby pomohol zvýšiť povedomie o príjemnej reštaurácii Lucas Grill. Na pomoc si ako vždy zavolal aj Dotykačku a výsledok na seba nenechal dlho čakať.
Zákazníci nemajú dôvod prečo sa vracať
Majiteľ reštaurácie Lukáš je vyučený kuchár a v podniku trávi 15 hodín denne, 7 dní v týždni, niekedy dokonca prespáva v karavane za reštauráciou. Okrem varenia sa stará aj o chod celej prevádzky a keď je potrebné, vybehne aj na pľac alebo sa ujme práce údržbára. Pri takom vyťažení je na prvý pohľad zrejmé, že únava a vyčerpanie prevažujú nad pozitívnou energiou a motiváciou niečo zmeniť.
„Život je o výzvach. Pokiaľ sa chcete posunúť ďalej, musíte do toho ísť naplno.“
Podnik živí poludňajšie menu, popoludní a večer je ale v reštaurácii úplné mŕtvo. Na rozdiel od bohatej poludňajšej ponuky a naozaj veľmi štedrých porcií za nízku cenu je totiž jedálniček a la carte fádny a monotónny. Prevažujú vyprážané jedlá z polotovarov, chýbajú čerstvé šaláty a širší výber lokálnych pokrmov. Martin kritizuje aj ohrievanie jedla v mikrovlnnej rúre, vysušené mäso a málo dochutené jedlá. Lukáša valcuje aj veľmi silná konkurencia, hneď naproti sa nachádza moderné svetlé bistro so širokou ponukou pokrmov.
Bonovaciu knihu som naposledy videl pred dvadsiatimi rokmi
Ďalšia kritika sa zniesla na spôsob, akým funguje obsluha. Objednávky sa píšu na lístočky, manuálne sa prepisujú do bonovacej knihy a servírky ich navyše chodia osobne hlásiť do kuchyne. Celý proces je teda zdĺhavý a neefektívny, kuchár sa trápi v neprehľadných objednávkach a ľahko sa vyskytne nejaká tá chybička.
„Fakt máte v roku 2024 bonovaciu knihu? Tak s tým je koniec, prichádza doba digitálna.“
Martin rezolútne zavelil, že doba papierová už skončila a zastaralý systém nahradila moderná Dotykačka s platobným terminálom a dvoma Mobilnými čašníkmi. Obsluha tak môže teraz objednávať priamo od stola, bez nutnosti čokoľvek kamkoľvek prepisovať, v kuchyni vyjde objednávkový bon a odbavenie zákazníka sa tak výrazne skráti k spokojnosti všetkých zúčastnených.
Nové menu aj pomocníci do kuchyne
Ďalším dôležitým krokom bolo prepracovanie a la carte menu. Vyprážané polotovary nahradili napr. domáca cibuľová polievka, kvalitný sendvič z kváskového chleba s trhaným bravčovým mäsom, variácia špízov, zemiakové halušky s hríbovou omáčkou a čerstvé šaláty.
„Variť pre zákazníka je vždy obrovský pocit zodpovednosti.“
V kuchyni pribudol nový konvektomat, ktorý definitívne nahradil mikrovlnku a súpravu servírovacieho riadu vrátane špeciálnych stojanov na špízy. Martin tiež odporučil zmenšiť porcie, čo sa okamžite prejavilo na množstve zvyškov.
Pred veľkou skúškou najprv vládla na pľaci aj v kuchyni panika a stres, neskôr sa ale každý chopil pridelenej práce a za hlasného povzbudzovania Lukáša aj Martina pracovali ako skvele zohraný tím. Pri záťažovej večeri bola reštaurácia narvaná na prasknutie, objednávky lietali od stolov priamo do kuchyne rýchlosťou blesku a zákazníci si nemohli vynachváliť skvelé jedlo, za čo v závere odmenili personál hlasným potleskom. Martin tak ochotne odovzdal Lukášovi nálepku s plným počtom troch nožov a zaželal podniku veľa spokojných stravníkov.
Ešte ste nevideli celú epizódu? Pustiť si ju môžete v archíve.
Poznávate sa v príbehu alebo potrebujete naštartovať váš podnik, aby bol plný spokojných zákazníkov? Využite konzultáciu zadarmo a možno budete prekvapení, s čím všetkým vám vie Dotykačka pomôcť.
Rozbehnite svoj podnik aj vy
Zanechajte kontakt a využite výhody Dotykačky